Meie lugu

 

Kas sulle meeldib saada oma lähedaselt postkaarte, kutseid ja päris kirju? Su südame teeb soojaks, kui saad sõbralt päris oma käega kirjutatud kirja või värvilisse pakipaberisse peidetud kingituse? Oled sa kunagi unistanud, et keegi korraldab sulle üllatuspeo koos vahvate peokaunistuste ja õhupallidega. Usume, et paljudel juhtudel on su vastus jaatav ja tõenäoliselt ootab ka su lähedane, sõber või kaaslane vahetevahel just kõike seda sama.

 

Agapics hindab enim tõelist kokkupuudet, oma käega kirjutatut ja loodut. Meie eesmärk on aidata oma toodetega tuua inimeste eludesse rõõmu, ehedust, hoolivust ning julgust oma soove ja tundeid väljendada.

 

Meie suurimad tootegrupid on õnnitlus- ja tervituskaardid, kingipakitooted, peotarvikud, kleebised ja kirjatarbed. Loome tooteid pisikestele ja suurtele, keskendume erinevatele elustiilidele, etnilistele gruppidele, suurema ja väiksema sissetulekuga inimestele, abivajajatele ja koostöö pakkujatele.

 

Meil on suurepärased kliendid üle kogu Eestimaa, väikesed poed ja suured kaubandusketid, pisikesed kioskid ning põnevad raamatukauplused, lille- ja pakkeletid, postiettevõtted ja paljud-paljud teised.

 

Loome oma tooted koos kunstnike ja kirjanikega ise, organiseerime tootmise, ladustame, korraldame transpordi poodidesse, pakume kauplustele sobilikke väljapanekulahendusi ja hooldemüügi teenust. Teeme koostööd armastatud Eesti autoritega, hindame head kirjaloomingut, pöörame tähelepanu kaunile keelele ja õigekirjale, peame oluliseks kõrget tootekvaliteeti ning hoolime loodusest ja keskkonnast.

Meie väärtused

 

Me usume õnnelikkusesse. Ja meie meelest seisab õnnelikkus viiel sambal.

 

I. Areng
Esimene õnnelikkuse tugisammas on areng; areng kui mõtteviis. Me teame, et kõik on pidevas muutumises: inimesed, organisatsioonid, ettevõtted, loodus, inimsuhted, oskused, loovus, armastus… Ja selleks, et kõigi nende muutustega sammu pidada, tuleb ka ise muutuda ja kasvada – inimestena, kolleegidena, meeskonnana, partnerina ja ettevõttena.

 

II. Aeg
Õnnelikkuse teine sammas on saanud inspiratsiooni muinaskreeklaste ajakäsitusest. Kreeklastel on aja jaoks kaks sõna: chronos ja kairos. Chronos on loendatav aeg – tunnid, minutid ja sekundid. Kairos on aga hoopis midagi muud. Kairos tähistab aega, kui sisulist mõistet, mis mõõdab hetki. See sõna esindab neid olulisi hetki, kui midagi muutub, hetki, mil sa tunned, et aeg justkui peatuks. Hetkes olemine, kohalolek, tunnetamine, kuulamine – see on see, mida me väga väärtustame!

 

III. Väikestest asjadest sünnivad suured
Kolmas sammas viib meid samuti tagasi Vana-Kreekasse. Meie jaoks on tähtis olla osa millestki suuremast ja toetada omalt poolt üleilmselt olulisi eesmärke. Aristoteles nimetas seda eudaimonia’ks – tundmuseks, kus tähenduslikkus ja õnn sulavad üheks. On tähtis mõista, et me kõik saame ühel või teisel väikesel viisil panustada maailma paremaks muutmisesse. Meie oma meeskonnaga oleme otsustanud toetada ÜRO visiooni säästva arengu eesmärkide saavutamises.

 

IV. Rõõm
Kõike, mida teeme, teeme südamega. Oleme pühendunud ja väga põhjalikud. Ent samas, kogu meie hoolikuse kõrval, peame oluliseks, et igas tegevuses säiliks siiras rõõm ja tegutsemislust! Näeme enda ümber kahjuks liiga sageli, et täiskasvanud kipuvad unustama naeratada, naerda, pistavad peitu oma siirad ja säravad emotsioonid ning iseenda isikupära. Kõik see tuleks igapäevaellu tagasi tuua: suurte eesmärkideni saab jõuda ka muhedas meeleolus!

 

V. Suhete jõud
Ja lõpetuseks – me usume, et südamlikkus, hooliv ühtehoidmine ja siiras suhtlus on see, mis suudab viia maailma edasi!

Ajalugu

 

Agapics kasvas välja Palettist, mis sai alguse 1922. aastal, mil vaid 16-aastane E. J. Laakso asus perekonna ainsa ülalpidajana ukselt uksele postkaarte müüma. Aja jooksul suutis ta piisavalt raha kõrvale panna, et avada Soomes Hämeenlinnas esimene väike pood, mille lettidelt võis leida erinevaid kaarte ja plakateid.

 

Juba varakult mõistis Erkki Johannes Laakso, et kõige suuremat väärtust loovad visuaalselt ilusad tooted, millega inimesed emotsionaalselt suhestuvad. Pannes kogu oma hinge ja südame Paletti arengusse, alustas ta koostööd Soome ja Rootsi kunstnikega ning õppis valdkonna parimatelt kogu üle kogu Euroopa. Ettevõte asus jõudsalt laienema. Oma teadmised ning armastuse Paletti vastu andis Laakso edasi järgmistele põlvkondadele.

 

Nii saatis aastaid hiljem edu ka 1991. aastal Soome Paletti kontserni tütarettevõttena loodud Paletti Eesti (tänaseks Agapics AS) – kohvritäis üle mere toodud kaarte osutusid koheselt ülimenukaks. 1993. aastal laieneti edasi ka Lätti ja Leetu (tänaseks Agapics SIA, Agapics UAB). Täna, neli generatsiooni hiljem, pakub ettevõte õnnitlus- ja tervituskaarte, kingipakitooteid, peotarvikuid, kleebiseid ja kirjatarbeid ja palju muud.
2020. aasta alguses muutus Paletti kaubamärk Baltikumis ning uueks brändinimeks sai Agapics. Brändiuuenduse käigus sai ettevõte endale uue nime ja näo, kuid oma kujunemislugu me ei unusta. Agapics nimi kannab endas edasi pea sada aastat tagasi loodud ettevõtte põhiväärtusi, milleks on armastus, hoolimine ning lugude rääkimine ja nende jagamine. Nimes võib märgata sõnade mängu, milles on ühendatud kreekakeelne armastust väljendav sõna ning pilti tähistav sõna.

 

Täna on Agapics valmis jätkama uudse, värske ja uudishimulikuna, laiendama tooteportfelli ning liikuma uutes suundades.

Küsimused ja vastused

 

Mida tähendab uus nimi Agapics?

Agapics nimi seob endas elemente, millest me ettevõttena kõige enam lugu peame: hoolimine, armastus, lugude rääkimine ja nende jagamine, loodus, ajalugu ja kunst.

 

Mida tähendab uus logo? Mida see sümboliseerib?

Sarnaselt nimele on ka logo inspireeritud meile olulistest väärtustest: headus, armastus, rahu, rõõm ja looduslähedus.

Logost võib leida viiteid Antiik-Kreeka müüdile noorpaarist, kelle armastus teineteise vastu oli nõnda suur ja liigutav, et antiikjumalad tahtsid neid näha koos edasi elamas ja andsid neile uue elu jäälindudena.

 

Mis juhtub seniste koostöölepetega?

Uus loodud firma on Paletti Eesti õigusjärglane ja kõik lepingud jätkuvad automaatselt samadel tingimustel.

 

Kas ettevõtte esindajana jääb minu kontaktisikuks sama inimene, kes seni?

Jah, töökorralduses ei muutu midagi.

 

Mis edasi hakkab juhtuma?

Ettevõtte toimimises ei muutu midagi. Muutus brändi väline identiteet ja nimi.

 

Kuidas toimub uuele nimele üleminek veebis/poodides/turundusmaterjalides?

Üleminek Agapics brändile toimub järk-järgult. Veebis ning turundusmaterjalidel muutub nimi jaanuaris 2020. Toodete puhul toimub uuele brändinimele üleminek pikema aja jooksul:

  • Paletti nime ja logoga tooteid alates 2019 aprillist enam juurde ei toodeta ning neid müüakse poelettidel kuni laost jäägid otsa saavad.
  • Alates 2020 toodetakse kõik materjalid ja tooted Agapics nime ja logoga.
  • Kahe erineva brändinimega tooteid võib leida poelettidelt, kuni Paletti brändiga kaup on lõpuni müüdud. 

 

Kas Paletti osteti ära teise ettevõtte poolt?

Ärilistel kaalutlustel tuli meil loobuda oma Soome harust ja koos sellega loovutada ka Paletti brändinimi. Baltikumis jätkatakse nime Agapics all.

 

Mis on ettevõtte uus juriidiline nimi?

Agapics AS